مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 21:052020-02-18اقتصادي

ماجرای کرونا و ماهی قرمز چینی عید


عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با اشاره به برخی از نگرانی ها در رابطه با ورود ماهی های قرمز چینی در ایام نوروز و احتمال انتقال بیماری از این طریق، - عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با اشاره به برخی از نگرانی ها در رابطه با ورود ماهی های قرمز چینی در ایام نوروز و احتمال انتقال بیماری از این طریق، عنوان کرد: تا جایی که می دانم واردات کلیه محصولات غذایی و حیوانی از کشور چین ممنوع شده و هیچ منطقی وجود ندارد که در شرایط اپیدمی موجود محصولات غذایی و یا حیوانی از چین وارد شود.

دکتر مسعود مردانی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه هنوز میزبان واسط کروناویروس جدید کووید 19 به صورت قطعی مشخص نشده است، ادامه داد: بنابراین نمی توان به صورت قطعی اعلام کرد که کدام حیوان میزبان واسط این ویروس و بیماری است.

البته برخی از حیوانات کاندید انتقال این بیماری به عنوان میزبان واسط هستند که از آنها می توان به خفاش، ماهی و حتی گربه نام برد؛ ولی هنوز هیچ کدام به صورت قطعی ثابت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در هر صورت توصیه کلی ما این است که در این شرایط از تماس با هر نوع حیوان خانگی و اهلی جدا خودداری شود، گفت: اگر هم به هر دلیلی این اتفاق رخ داد، باید بلافاصله با آب و صابون به مدت 30 ثانیه دست خود را بشویید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای کرونا و ماهی قرمز چینی عید

ماجرای کرونا و ماهی قرمز چینی عید