مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 15:152020-02-18اقتصادي

استان های ساحلی کشور به «رادار موج» مجهز می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان وبلوچستان، بهزاد لایقی در نشست مدیران هواشناسی استان های ساحلی کشور در چابهار اظهار داشت: بوبه های هواشناسی اطلاعات پارامترهای دریایی را به صورت نقطه ای اندازه گیری می کنند اما رادار موج این اطلاعات را با برد قابل توجهی در عمق دریا اندازه گیری و ثبت می کند.

وی ادامه داد: قیمت رادار موج از رادار هواشناسی کمتر است و یک شرکت داخلی این سامانه را تولید کرده است که برای تهیه آن با مشکل موجه نیستیم.

مدیرکل مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور افزود: سازمان هواشناسی چند وقت پیش تفاهمنامه ای برای تولید رادار هواشناسی ایرانی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبادله کرده است که با تولید این رادارها می توان شبکه راداری سواحل را گسترش داد.

لایقی در بخش دیگری به افزایش وقوع پدیده های حدی در استان های کشور اشاره کرد و گفت: بارش های رگباری اخیر نمونه ای از این پدیده های حدی هستند که ابتدای سال استان گلستان با آن مواجه بود و همین چند وقت پیش سیستان و بلوچستان با آن درگیر شد و احتمالاً در آینده نزدیک ممکن است در سایر نقاط کشور نیز تکرار شود.

وی اضافه کرد: باید از تجارب استان های سیستان و بلوچستان و گلستان در تجربه پدیده های حدی استفاده کرد تا در صورت تکرار آنها در سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان های ساحلی کشور به «رادار موج» مجهز می شوند

استان های ساحلی کشور به «رادار موج» مجهز می شوند