مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 14:052020-02-18اقتصادي

کاهش کمبودهای دارویی در کشور / 600 میلیون صرفه جویی ارزی در حوزه دارو


رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی از 600 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در حوزه دارو در سال جاری خبر داد.

- رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی از 600 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در حوزه دارو در سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندس فرامز اختراعی در نشست برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی فارمکس خاورمیانه 2020، با اشاره به فرصتی که تحریم ها برای صنعت دارویی کشور ایجاد کردند، گفت: علیرغم کارشکنی های دشمنان، در سال جاری کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است و در مصرف ارز نیز 600 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشتیم که افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه در سال های قبل از انقلاب 25 درصد داروی مورد نیاز در کشور آن هم توسط شرکت های فراملیتی تولید می شد، افزود: این درحالیست که اکنون با طرح ژنریک وابستگی نظام دارویی به حد بسیار پایینی رسیده و حدود 97 تا 99 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شوند.

به این ترتیب تقریبا در تولید دارو به مرحله ثبت خودکفایی رسیده ایم و بنابراین به زودی وعده خودکفایی دارویی را از مسوولان مربوطه خواهیم شنید.

اختراعی تولید ماده موثره دارویی را بسیار پیچیده خواند و افزود: این درحالیست که ما اکنون 69.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش کمبودهای دارویی در کشور / 600 میلیون صرفه جویی ارزی در حوزه دارو

کاهش کمبودهای دارویی در کشور / 600 میلیون صرفه جویی ارزی در حوزه دارو