مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 13:062020-02-18سياسي

تعلیم و تربیت با نگاه صرف دولتی پیشرفت نخواهد کرد


سید جواد حسینی روز سه شنبه در آیین افتتاح اولین مجلس دانش آموزی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور به شکل مجازی و واقعی در مشهد افزود: موفق ترین نظام های تعلیم و تربیت دنیا نظامهایی هستند که به سمت تمرکز زدایی رفته اند و این نظام ها از بخشنامه گرایی و تصمیم گیری مرکزی کاسته و بیشترین نقش و قدرت را به مدارس و معلمان داده اند و در امر تعلیم و تربیت هم موفق تر بوده اند.

وی ادامه داد: کاهش تمرکز زمانی اتفاق می افتد که همه ارکان در امر تعلیم و تربیت دخیل باشند و هر چه مشارکت همه اضلاع آموزش و پرورش یعنی معلمان، مدارس، اولیاء، دستگاه ها، خیرین، آموزش استان ها و مناطق بیشتر باشد آموزش و پرورش موفق تر خواهد بود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور محصول اصلی نظام آموزش و پرورش را دانش آموزان دانست و گفت: محصول واقعی نظام و تعلیم و تربیت باید پرورش دانش آموزان تمام ساحتی باشد که در تمامی عرصه ها رشد کرده باشند.

حسینی افزود: یکی از اقدامات دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقرار آموزش و پرورش استثنایی بود و هم اکنون بیش از 152 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در هزار و 600 آموزشگاه، 14 هزار آموزشگاه پذیرا و 500 مدرسه پشتیبان در حال تحصیل هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلیم و تربیت با نگاه صرف دولتی پیشرفت نخواهد کرد

تعلیم و تربیت با نگاه صرف دولتی پیشرفت نخواهد کرد