مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 13:062020-02-18سياسي

ذبح شایستگی در پای ایل


بزرگان ایل و طایفه می نشینند و تصمیم می گیرند چه کسی به مجلس برود و هر ایلی که راهبرد تک نامزد در انتخابات را اتخاذ کند یا همه اعضا و بزرگان بر روی یک نامزد اجماع کنند به طور قطع یک کرسی نمایندگی مجلس را تعیین تکلیف کرده است و هیچکس را یارای درافتادن با ایل های بزرگ و پرتعداد نیست.

ایل در ادوار مختلف انتخابات مجلس در استان ایلام سرنوشت نمایندگان را مشخص کرده است و چه بسیار شایستگانی که بدلیل نداشتن پایگاه ایلی یا جرات حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی را نداشته و ندارند یا به نامزد ایل قافیه را باخته اند.

ایل در دوران های مختلف پیش و پس از انقلاب به عنوان یک نهاد سنتی کارکردهای مثبت خود را ایفا کرده و به انسجام اعضا انجامیده است که از جمله آنها می توان به حضور خودجوش طوایف و ایلات ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع جانانه آنها از مرزهای جمهوری اسلامی یا مشارکت بالا و حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد اما مشکل زمانی ایجاد می شود که ساختار سنتی ایل وارد روند مدرن و امروزی انتخابات می شود که آسیب هایی را به همراه خواهد داشت.

قریب به اتفاق تمامی آگاهان، دلسوزان و صاحبنظران حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی معتقدند رای بر اساس تعصب ایلی و طایفه ای علاوه بر ایجاد مانع برای حضور افراد متخصص و کاردان در عرصه رقابت انتخابات به انتخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذبح شایستگی در پای ایل

ذبح شایستگی در پای ایل