مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 12:002020-02-18سياسي

لزوم مقابله جدی با آلودگی چاه های آب استان مرکزی


نماینده عالی دولت در استان مرکزی بر لزوم مقابله جدی با آلودگی چاه های آب موجود در استان تاکید کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در نشست حفاظت از منابع آب ضمن تاکید بر اصلاح الگوی مصرف منابع آبی تصریح کرد: باید فرهنگ صرفه جویی منابع آبی میان مردم نهادینه شود و با بهره گیری از روش های نوین آبیاری و حمایت های دولتی،  بیشترین بهره برداری را از منابع آبی داشته باشیم.

وی در خصوص مقابله با آلودگی چاه های آب موجود در استان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی استان موظفند از تمامی چاه های صنعتی و شرب استان حفاظت کنند تا شاهد آلودگی منابع آبی نباشیم.

میانگین بارش های استان 133 میلیمتر است مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی نیز در این نشست گفت: میانگین بارش های این استان در سال زراعی جاری به 133 میلیمتر رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد و نسبت به بارندگی های بلندمدت 11 درصد کاهش دارد.

عزت الله آمره ای افزود: 80 درصد از مخازن سدهای استان مرکزی به دلیل بارش های خوب بهار امسال هنوز پر است و میزان مخازن آب 2 سد بزرگ ساوه 221 میلیون مترمکعب و کمال صالح 80 میلیون متر مکعب است.

وی بیان کرد: پیش بینی شده 20 درصد از مخازن خالی سدهای استان مرکزی نیز با بارش های سیلابی پیش رو پر شود و تا این لحظه هیچکدام از رودخانه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم مقابله جدی با آلودگی چاه های آب استان مرکزی

لزوم مقابله جدی با آلودگی چاه های آب استان مرکزی