مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 11:352020-02-18سياسي

واکاوی چالشهای فراروی انتخابات مجلس با حضور استادان در میزگرد ایرنا اصفهان


این در حالی است که از مدت ها پیش جریان سازی بسیاری از سوی رسانه های فارسی زبان بیرون از کشور از جمله شبکه من و تو، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، شبکه های سلطنت خواه و مخالفان انقلاب اسلامی علیه انتخابات پیش رو بصورت سازماندهی شده صورت گرفته است.

تاکید وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و دیگر شخصیت های سیاسی متعلق به دولت های آمریکا، انگلیس، آلمان و دیگر کشورها حکایت از آن دارد که می خواهند انتخابات را از حالت سیاسی به اجتماعی تبدیل کرده و با تجزیه اجتماعی در زمان های آینده از ان بهره برداری سیاسی داشته باشند.

از سویی عوامل دیگری شامل، شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، بین المللی، ملی، منطقه ای، استانی و شهرستان بر نوع و میزان مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار است.

همچنین ارزیابی عملکرد نمایندگان فعلی مجلس، مطالبات و انتظارات حال حاضر مردم از آنها و همچنین نوع ساماندهی فضای سیاسی برای مشارکت عمومی نیز در این باره بسیار تاثیرگزار است.

با این حال با توجه به اهمیت مجلس به عنوان یک نهاد بنیانی در نظام سیاسی کشور که تعیین کننده حال و آینده کشور است، حضوری پرشور و انتخابی آگاهانه در صحنه انتخابات ضرورت دارد.

لازم به ذکر است که تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد نیازمند انتخاب نمایندگانی آگاه و توانمند و برخوردار از صلاحیت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی چالشهای فراروی انتخابات مجلس با حضور استادان در میزگرد ایرنا اصفهان

واکاوی چالشهای فراروی انتخابات مجلس با حضور استادان در میزگرد ایرنا اصفهان