مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 10:502020-02-18سياسي

حفظ اسناد و نسخ خطی در حفظ هویت جامعه نقش بسزایی دارد


مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به اینکه حفظ اسناد و نسخ خطی در حفظ هویت جامعه نقش بسزایی دارد گفت: بخش نگهداری نسخ خطی کتابخانه های عمومی استان در فضایی به مساحت بیش از 30 متر مربع در کتابخانه عمومی شهید برهان عالی برای نخستین بار در کردستان راه اندازی شده است.

- ایسنا/کردستان مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به اینکه حفظ اسناد و نسخ خطی در حفظ هویت جامعه نقش بسزایی دارد گفت: بخش نگهداری نسخ خطی کتابخانه های عمومی استان در فضایی به مساحت بیش از 30 متر مربع در کتابخانه عمومی شهید برهان عالی برای نخستین بار در کردستان راه اندازی شده است.

محمد عبدالملکی در آیین افتتاح نخستین بخش نگهداری از نسخ خطی و اسناد قدیمی در استان کردستان با اشاره به اینکه این بخش تنها فضای نگهداری نسخ خطی در استان است، اظهار کرد: در این بخش بیش از 515 نسخه شامل 59 نسخه خطی، 328 چاپ سربی و 128 کتب سنگی و بسیاری اسناد قدیمی است که در شرایطی استاندارد نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه تمام کتاب های این بخش اسکن شده و به صورت الکترونیک در اختیار پژوهشگران استان قرار دارد، عنوان کرد: هدف از راه اندازی این بخش به منظور حفظ و نگهداری از نسخ خطی و قدیمی استان و استفاده پژوهشگران از این نسخ و اسناد قدیمی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ اسناد و نسخ خطی در حفظ هویت جامعه نقش بسزایی دارد

حفظ اسناد و نسخ خطی در حفظ هویت جامعه نقش بسزایی دارد