مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 10:302020-02-18سياسي

تضعیف نهاد انتخابات به روش های مخاطره آمیز ختم می شود


در نشست علمی «ما و انتخابات مجلس یازدهم» که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد جمعی از اساتید علوم سیاسی و جامعه شناسی به تبیین آینده مجلس ایران و نقش بازیگری شهروندان پرداختند.

- ایسنا/خراسان رضوی در نشست علمی ما و انتخابات مجلس یازدهم که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد جمعی از اساتید علوم سیاسی و جامعه شناسی به تبیین آینده مجلس ایران و نقش بازیگری شهروندان پرداختند.

علی یوسفی، عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان اولین سخنران این نشست گفت: برای صحبت از آینده ی مجلس باید به شرایط فعلی توجه کنیم، فعال بودن و بی تفاوتی هر دو بر آینده مجلس تاثیرگذار است.

بنابراین باید به الزامات حضور فعالانه و مشارکت آگاهانه توجه داشت.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که روشن است این است که مشارکت سیاسی آگاهانه مستلزم الزامات ساختاری است، برای حضور مردم در انتخابات باید فرصت مناسب برای انتخاب کردن و انتخاب شدن فراهم شود، هرگاه دامنه انتخاب محدود شود مشارکت نیز پایین می آید.

یوسفی ادامه داد: سازوکار راغب کردن نیروهای اجتماعی به مشارکت نیز مهم است، به طور مثال بحث حزب و نظام حزبی و اینکه نیروهای اجتماعی تا چه اندازه چارچوب مند فعالیت می کنند، در جامعه ما نارسایی در این راس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تضعیف نهاد انتخابات به روش های مخاطره آمیز ختم می شود

تضعیف نهاد انتخابات به روش های مخاطره آمیز ختم می شود