مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 08:062020-02-18پزشكي

توده پنج کیلویی از شکم دختر 13 ساله کرمانشاهی خارج شد


دکتر امید امان الهی فوق تخصص جراحی کودکان در این ارتباط به ایرنا گفت: بیمار دختر 13 ساله ای است که مدتها دچار درد شکم و یبوست بود که پس از انجام سونوگرافی تشخیص توده شکمی با منشا احتمالی تخمدان راست و همچنین وجود مایع فراوان داخل شکم (آسیت) داده شد.

وی اظهارداشت: این بیمار با احتمال پریتونیت و تومور بدخیم تخمدان در بیمارستان محمد کرمانشاهی به صورت اورژانسی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

او گفت: در این جراحی تومور بسیار حجیم تخمدان راست که تمام شکم و لگن را پر کرده بود با موفقیت خارج و برای آزمایش و پاتولوژی ارسال شد و مایع داخل شکم نیز تخلیه گردید و هم اکنون حال عمومی بیمار کاملا خوب و رضایتبخش است.

امان اللهی در ادامه توضیح داد: تومورهای تخمدان در اطفال بیشتر از نوع germ cell و شایعترین آنها teratoma است که به 2 نوع mature و immature تقسیم می شوند که نوع اول اکثر خوشخیم و نوع دوم همراه با سایر germcellتومورهای می توانند بدخیم باشند و دلیل بروز آن می تواند زمینه ارثی و مادر زادی و ژنتیکی داشته باشد.

امان الهی فوق تخصص جراحی کودکان است که با پنج سال سابقه فعالیت در اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) پس از تاًسیس و افتتاح مرکز دکتر محمد کرمانشاهی از سال 1390 تاکنون در این مرکز فعالیت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توده پنج کیلویی از شکم دختر 13 ساله کرمانشاهی خارج شد

توده پنج کیلویی از شکم دختر 13 ساله کرمانشاهی خارج شد