مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 07:562020-02-18سياسي

نمایندگان مجلس آینده پیگیر خلاهای قانون زنان باشند


زهرا همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه در سال های اخیر در حوزه مطالبات و قوانین مرتبط با زنان تغییرات گسترده ای انجام شده ولی مقایسه مطالبات زنان با اقدام های انجام گرفته نشان می دهد تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه های مختلف اعم از فرهنگ، اقتصاد و سیاست زنان مطالباتی داشته و خود را برابر با مردان نمی بینند که بسیاری از آنها به دلیل خلاهای قانونی موجود است که باید توسط نمایندگان دیده و تبدیل به قانون شود.

همتی گفت: به عنوان نمونه در حوزه سیاسی، زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه بیشتر در زمان رای گیری انتخابات دیده شده و در سایر حوزه های سیاسی با توجه به وجود کلمه رجال سیاسی حضوری کمرنگ دارند.

وی کاندید نشدن زنان ایران در انتخابات ریاست جمهوری را نمونه ای در این زمینه عنوان کرد و یادآور شد: این مساله موجب می شود زنان احساس عدم تحقق حقوقشان در حوزه سیاسی داشته و نتوانند بنحوی شایسته توانمندی خود را ابراز کنند.

این فعال سیاسی همچنین به خلاهای موجود در قوانین خانواده اشاره کرد و گفت: در قوانین مربوط به خانواده نیز با توجه به اینکه ریاست خانواده برعهده مرد گذاشته شده، مرد می تواند هر وقت بخواهد چنانچه دلایل قوی نیز برای طلاق نداشته باشد ولی زن را طلاق دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایندگان مجلس آینده پیگیر خلاهای قانون زنان باشند

نمایندگان مجلس آینده پیگیر خلاهای قانون زنان باشند