مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 07:002020-02-18اقتصادي

توسعه بازارچه های صنایع دستی ایلام برای فروش محصولات


مدیرکل میراث فرهنگی ایلام از توسعه بازارچه های صنایع دستی ایلام برای فروش محصولات تولیدی صنعتگران استان خبر داد.

- عبدالمالک شنبه زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم اکنون 33 رشته صنایع دستی در ایلام فعال است که مهمترین صنعت دستی استان گلیم نقش برجسته است.

وی ادامه داد: گلیم ساده، جاجیم بافی، حصیربافی، چیت بافی، چرم دوزی، نقاشی روی سفال و محرق ساقه گندم از دیگر رشته های صنایع دستی استان است.

شنبه زاده افزود: بیش از 10 هزار هنرمند صنایع دستی در ایلام فعالیت دارند که بیش از نیمی از این تعداد در رشته گلیم نقش برجسته که مهمترین صنعت دستی استان است، فعال هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام عنوان کرد: تسهیلات کم درصد، بیمه کردن کارگاه داران و گلیم بافان از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله خدمات ارائه شده به بافندگان در راستای توسعه صنایع دستی است.

وی تصریح کرد: جوانان استان در هر یک از رشته های مورد علاقه خود می توانند با کسب آموزش های لازم وارد فضای کسب و کار با کمترین سرمایه گذاری شوند.

شنبه زاده با اشاره به توسعه بازارچه های صنایع دستی برای فروش هنرمندان صنایع دستی ایلام، اظهار کرد: هم اکنون یک بازارچه صنایع دستی در مرکز استان فعال و قرار است به زودی بازارچه صنایع دستی سرابله افتتاح می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه بازارچه های صنایع دستی ایلام برای فروش محصولات

توسعه بازارچه های صنایع دستی ایلام برای فروش محصولات