مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 06:562020-02-18اقتصادي

افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان


نیروگاه انرژی خورشیدی 10 کیلوواتی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان صبح امروز در آیین افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی 10 کیلوواتی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، به سیاست های دانشگاه فنی و حرفه ای به منظور توسعه و ترویج انرژی های تجدیدپذیر و مدیریت سبز و در راستای مصوبه هیأت وزیران و به منظور تأمین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشید اشاره کرد.

رضا نقدی گفت: با توجه به تصمیم گیری دانشگاه فنی حرفه ای، ظرفیت در نظر گرفته شده نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان به مقدار 10 کیلووات بوده که پس از بررسی و بازدیدهای کارشناسی به عمل آمده، محل نصب تجهیزات نیروگاه در مساحتی حدود 250 مترمربع تعیین شد.

وی اضافه کرد: انرژی خورشیدی یکی از منابع انرژی تجدیدپذیر و از مهم ترین آنها است و میزان تابش انرژی خورشیدی در نقاط مختلف جهان متغیر بوده و در کمربند خورشیدی زمین بیشترین مقدار را داراست.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان بیان کرد: این منطقه یکی از مستعدترین نواحی پرتابش کشور است که استفاده از تجهیزات خورشیدی در این اقلیم می تواند بخشی از انرژی موردنیاز کشور را تأمین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان

افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان