مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 06:262020-02-18اجتماعي

جمعیت قوها در تالاب های مازندران فروکش کرد


مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: جمعیت قوها در تالاب های مازندران فروکش کرد و سه چهارم جمعیت آنان از استان خارج شدند.

- کوروس ربیعی امروز درباره وضعیت پرندگان مهاجر در تالاب های مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: مهاجرت پرندگان به یک باره صورت نمی گیرد بلکه براساس گونه و همچنین شرایط آب و هوایی متغیر خواهد بود.

  وی افزود: معمولا پرندگان مهاجر از اواخر تابستان وارد تالاب ها و آب بندان های مازندران می شوند و اوج زمان حضور پرندگان مهاجر در استان آذر ماه است.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: بعد از گذر از سرما و همچنین گرم شدن هوا، پرندگان به تدریج مهاجرت خود را آغاز خواهند کرد که تا اواسط فروردین ماه ادامه خواهد داشت، البته در برخی از تالاب های استان ازجمله زاغمرز و میانکاله شرایط متفاوتی خواهیم داشت.

  ربیعی با اعلام اینکه استان های شمالی به ویژه مازندران یکی از مقصدهای مهم زمستان گذرانی پرندگان مهاجر محسوب می شوند، تصریح کرد: انتظار ما این است پرندگان حدود 6 ماه در تالاب های استان حضور داشته باشند و با کسب انرژی خودشان را برای مهاجرت برگشت آماده خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت قوها در تالاب های مازندران فروکش کرد

جمعیت قوها در تالاب های مازندران فروکش کرد