مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 06:262020-02-18اقتصادي

اقتصاد مقاومتی؛راهکار مؤثر کاهش پایدار تورم و افزایش رشد اقتصادی


رییس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران دچار دشواری های مزمن است که خود را در تورم بالا و رشد اقتصادی پایین نمایان می کند، گفت: بانک مرکزی به مدیریت متفاوت بازار ارز روی آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالناصر همتی صبح امروز در ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران دچار دشواری های مزمن است که خود را در تورم بالا و رشد اقتصادی پایین نمایان می کند، گفت: از ابتدای دهه 70 متوسط نرخ تورم حدود 20 درصد و متوسط نرخ رشد اقتصادی 3.

5 تا 4 درصد بوده است.

وی افزود: سه شوک تورمی و ارزی شدید تجربه شده که هر یک آسیب های جدی به اقتصاد ایران وارد آورده اند که البته به موازات آن اعتماد عمومی نیز خدشه دار شده است.

همتی علت اصلی این شوک ها را خارجی دانست و خاطر نشان کرد: اقتصاد ایران به تورم های پایین و رشد اقتصادی بالا دست نیافته است و دچار مشکلاتی از قبیل کسری بودجه شدید، خط فقر، نابرابری در توزیع درآمد و مواردی از این دست بوده است.

رییس کل بانک مرکزی اقتصاد مقاومتی را یکی از راهکارهای مؤثر در کاهش پایدار تورم و افزایش رشد اقتصادی دانست و گفت: بانک مرکزی از طریق دو رکن سیاستگذاری پولی و نظارت بر بانک ها و مؤسسات اعتباری تمام انرژی و ظرفیت خود را به کار خواهد بست، این در شرایطی است که کاهش تورم، افزایش عدالت و بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد مقاومتی؛راهکار مؤثر کاهش پایدار تورم و افزایش رشد اقتصادی

اقتصاد مقاومتی؛راهکار مؤثر کاهش پایدار تورم و افزایش رشد اقتصادی