مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 05:102020-02-18پزشكي

ابداع روش درمانی نوین درمان زخم های عفونی مزمن در شیراز


عضو هیأت علمی گروه حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موفق به ابداع و ثبت یک روش درمانی نوین برای درمان زخم های عفونی مزمن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر حمزه علیپور با استفاده از Lucilia sericata collagenase موفق به ابداع و ثبت این روش شده است و این دستاورد مهم که نتیجه فعالیت های پژوهشی مستمر و همچنین پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ایران (INSF) و کانون پتنت ایران بوده است، نوزدهم ژانویه 2020 میلادی، در اداره ثبت اختراعات آمریکا به نشانی https://patents.

google.

com/patent/US10513696B2/en به ثبت نهایی رسیده است.

دکتر علیپور در این خصوص توضیح داد: امروزه تغییر سبک زندگی بشر باعث مشکلاتی از جمله شیوع زخم های عفونی مقاوم به درمان نظیر زخم های دیابتی، زخم بستر و زخم های مزمن ناشی از سوختگی و سوانح و حوادث شده است.

او با اشاره به راهکارهای نوین ارائه شده برای درمان زخم های مزمن از لارودرمانی نام برد و ادامه داد: لاروهای لوسیلیا سریکاتا با فعالیت بر روی زخم، از بافت های نکروز شده به عنوان ماده غذایی استفاده کرده و با ترشح آنزیم های مختلف، آن را هضم و بدین ترتیب دبریدمان زخم را انجام می دهند؛ همچنین در حین فعالیت، در ترشحات ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع روش درمانی نوین درمان زخم های عفونی مزمن در شیراز

ابداع روش درمانی نوین درمان زخم های عفونی مزمن در شیراز