مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 15:352020-02-17بين الملل

ظریف: جهان عرب هنوز هم به دنبال خرید امنیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی است


وزیر امور خارجه ایران راه حل مسئله فلسطین را مقاومت و مراجعه به آراء فلسطینی ها برشمرد و گفت: جهان عرب هنوز هم به دنبال خرید امنیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.

IR ضمن بررسی طرح موسوم به معامله قرن به راهکار جمهوری اسلامی برای حل مسئله فلسطین پرداخت.

سؤال: به نظر شما هدف اصلی آمریکا و صهیونیست ها در طرح معامله قرن چیست؟ ظریف: متأسفانه در طول سال های گذشته و به ویژه در چند سال اخیر، جهان عرب با رژیم صهیونیستی و آمریکا نه تنها برخورد منفعلانه ای داشته است، بلکه با صهیونیست ها علیه کشور اسلامی فلسطین هم پیمان شده اند.

این اقدام آن ها را در موضعی بسیار ضعیف قرار داده است.

بر همین اساس آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که می توانند طرحشان را رونمایی کنند، اما چند سال قبل آمریکایی ها در چنین موقعیتی نبودند، چه برسد به این که راجع به تبدیل کل موضوع فلسطین به موضوع معاملات ملکی فکر هم بکنند و همه آمال و آرزوها و حقوق اولیه ی مردم فلسطین را فدای پروژه ساخت و ساز خود بکنند.

براساس ذهنیات و گفته های ترامپ و کوشنر، آن ها به حقوق کسی کار ندارند و این طرح را یک پروژه می دانند و به این نتیجه رسیدند که واقعاً


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: جهان عرب هنوز هم به دنبال خرید امنیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی است

ظریف: جهان عرب هنوز هم به دنبال خرید امنیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی است