مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 13:062020-02-17اقتصادي

توسعه صنعت گردشگری سبزوار نیاز به همکاری فرابخشی دارد


احمد برادران روز دوشنبه در کارگروه ستاد هماهنگی سفر شهرستان سبزوار افزود: برنامه ریزی برای ارتقای ساختارهای گردشگری و جذب مسافران به تنهایی بر عهده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیست.

وی ادامه داد: تبدیل شهرستان سبزوار از معبر و گذر گردشگران به مقصد گردشگری نیازمند همکاری و توجه دستگاه های مختلف است، از طرفی در ورودی شهر که به نوعی ویترین گردشگری است توسعه زیرساخت ها احساس می شود.

وی گفت: سبزوار در مسیر شاهراه ارتباطی قرار دارد و سالانه میلیونها مسافر و زائر مشهدالرضا (ع) از مسیر این شهر تاریخی عبور می کنند که با جذب گردشگران بیشتر صنایع دستی و اشتغال در این شهرستان رونق می یابد.

فرماندار سبزوار افزود: وجود خانه های تاریخی، کاروانسراها و آرامگاه مفاخری چون حکیم سبزواری، کاشفی، بیهقی و حمید سبزواری و مساجد تاریخی برخی از مکان های تاریخی و فرهنگی این شهرستان برای گردشگران است.

سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با 950 اثر تاریخی و فرهنگی، 6 موزه، جاذبه های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و 15 نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه صنعت گردشگری سبزوار نیاز به همکاری فرابخشی دارد

توسعه صنعت گردشگری سبزوار نیاز به همکاری فرابخشی دارد