مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 12:452020-02-17اقتصادي

اقتصاد ژاپن در آستانه رکود قرار گرفت


اقتصاد ژاپن بیشترین افت اقتصادی طی 6 سال گذشته را در سه ماهه منتهی به دسامبر 2019 تجربه کرد که این مسئله در کنار شیوع ویروس کرونا در چین این کشور را در آستانه رکود قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین المللی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، کارشناسان بر این باورند که طولانی شدن موضوع شیوع ویروس کرونا که در حال آسیب زدن به صنعت گردشگری ژاپن است در صورتی که در آینده نزدیک حل و فصل نشود می تواند تاثیرات منفی گسترده ای را در اقتصاد ژاپن داشته باشد.

اقتصاد این کشور آسیایی در سه ماهه منتهی به دسامبر سال گذشته بیشترین کاهش رشد را در 6 سال گذشته تجربه کرد که دلیل اصلی آن اجرای سیاست جدید افزایش مالیات و در نتیجه کاهش خرید مصرف کنندگان و شرکت ها در این کشور بوده است.

ادامه این روند در کنار تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا در چین خطر رکود در اقتصاد ژاپن را به میزان قابل توجهی بالا برده است.

تارو سایدو، مدیر تحقیقات مؤسسه NLI، می گوید: احتمال اینکه اقتصاد ژاپن در سه ماهه نخست سال جاری نیز شاهد رشد منفی باشد زیاد است.

شیوع ویروس کرونا بیش از هر چیز به صنعت گردشگری و صادرات آسیب خواهد زد اما می تواند به مصرف داخلی ژاپن نیز خسارت وارد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد ژاپن در آستانه رکود قرار گرفت

اقتصاد ژاپن در آستانه رکود قرار گرفت