مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 11:362020-02-17اقتصادي

دامپزشکی خوزستان نسبت به کشتارغیرمجاز دام هشدار داد


دکتر مصطفی کنارکوهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش کشتار دام به صورت غیرمجاز و خارج از کشتارگاه در ماه های اخیر در ورودی کلانشهر اهواز و برخی شهرهای شمال شرق خوزستان بیان کرد: توصیه دامپزشکی به شهروندان این است که به هیچ عنوان از گوشت چنین دام هایی مصرف نکنند چون هیچ گونه نظارتی بر روی آنان صورت نمی گیرد و سلامت آنان را به شدت تهدید می کند.

وی برخورد تاثیرگذار با این معضل بهداشتی را در گرو همکاری و کار جمعی دستگاه های اجرایی و قضایی بیان کرد و افزود:دامپزشکی به تنهایی قادر به برخورد با این پدیده غیرقانونی نیست ولی با این حال از همه اهرم های قانونی برای کنترل و کاهش کشتار غیرمجاز دام استفاده کرده و خواهد کرد.

کنارکوهی ادامه داد: تا زمانی که تقاضا برای خرید و مصرف گوشت دامی که خارج از ضوابط بهداشتی کشتار شده وجود داشته باشد این پدیده به صورت اساسی در خوزستان ریشه کن نخواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون احکام قضایی برای برخورد باعوامل کشتار دام به صورت غیرمجاز صادر نشده است افزود: هفته های اخیر برخوردهای مناسبی با عوامل کشتار غیرمجازدام در مسجدسلیمان صورت گرفت و امیدوار هستیم در سایر مناطق آلوده به این معضل بهداشتی برخوردی به صورت هماهنگ و فراگیر صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامپزشکی خوزستان نسبت به کشتارغیرمجاز دام هشدار داد

دامپزشکی خوزستان نسبت به کشتارغیرمجاز دام هشدار داد