مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 07:262020-02-17اجتماعي

بامدژ را به دامگاه بدل کردند/سرشماری پرندگان تالاب درون محمیه ها


یک فعال محیط زیست می گوید کارشناسان محیط زیست خوزستان در سرشماری پرندگان مهاجر آمار پرندگان موجود در آبگیرهای مصنوعی دام ها و محمیه ها را به تالاب بامدژ نسبت می دهند.

- رضا نیک فلک کارشناس و فعال محیط زیست در این باره به خبرنگار مهر گفت: تالاب بامدژ با وسعتی معادل 4 هزار هکتار در شمال شهر اهواز قرار دارد.

این تالاب یکی از مهم ترین نقاط زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در استان خوزستان است که در فهرست 105 منطقه مهم پرندگان ایران ثبت شده است.

متأسفانه این تالاب با دارا بودن ارزش های فراوان زیستی مانند دیگر تالاب های استان خوزستان، پاسگاه محیط بانی فعال است و این خود عاملی است تا متخلفان با خیال راحت به زمین خواری و نسل کشی پرندگان مهاجر در محمیه های بزرگ و پر تعداد حاشیه این تالاب بپردازند.

نیک فلک افزود: در زمین های تصرف شده اطراف تالاب بامدژ محمیه های (دامگاه) متعددی ساخته شده و سالیان زیادی است که در سکوت و ناکارآمدی سازمان متولی (سازمان حفاظت محیط زیست) پرندگان مهاجر در این آبگیرها سلاخی می شوند.

محمیه ها آبگیرهای انسان ساختی هستند که توسط عده ای سودجو ساخته و قرق می شود تا امنیت ظاهری برای جذب حداکثری پرندگان مهاجر در این آبگیرها فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بامدژ را به دامگاه بدل کردند/سرشماری پرندگان تالاب درون محمیه ها

بامدژ را به دامگاه بدل کردند/سرشماری پرندگان تالاب درون محمیه ها