مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 07:062020-02-17پزشكي

بلایی که نوشابه بر سرتان می آورد


متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف نوشابه اعتیاد آور است، گفت:قند موجود در یک قوطی نوشابه، برابر با 15 حبه قند است و باعث انرژی زائد در بدن و پیری زود رس می شود.

- ، ضیاء الدین مظهری، متخصص تغذیه درباره مضرات مصرف نوشابه ، اظهار داشت: یکی از شگفتی های نوشابه این است که اعتیادآور است؛ یعنی افرادی که مصرف آن را شروع می کنند به دلیل وجود ترکیبات مختلف در آن مانند وجود کافیین، انسان را به سمت خود جلب می کند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی درآمد ناشی از تولید نوشابه در اقصی نقاط جهان دلنشین ترین و جذاب ترین تبلیغات در صنایع غذایی به سمت نوشابه گرایش دارد.

این متخصص تغذیه افزود: مصرف نوشابه ذائقه کودکان را مورد حمله قرار می دهد و آنها را از نوشیدنی های سالمی مانند آب که عالی ترین نوع مایعات است یا نوشیدنی هایی که پایه آنها علاوه بر مصرف آب، آب میوه ها هستند دور می کند.

مظهری در پاسخ به این پرسش که هنگام مصرف نوشابه چه تغییراتی در سیستم بدن ایجاد می شود؟ ، گفت: نوشابه دارای ترکیبات فسفریک است و گازهای کربنیک که به آن اضافه می کنند یک حالت دلنشینی در هنگام نوشیدن آن به وجود می آورد؛ در حالی که این ترکیبات فسفریک مانع جذب کلسیم در بدن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایی که نوشابه بر سرتان می آورد

بلایی که نوشابه بر سرتان می آورد