مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 05:002020-02-17اقتصادي

20 طرح آبخیزداری در کردستان در دست اجرا است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و مدیریت بوم سازگان زاگرس 340 میلیارد ریال برای اجرای 20 طرح آبخیزداری اختصاص یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، سعدی نقشبندی با بیان اینکه این طرح ها حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار داشت: در 29 سال گذشته حدود هشت هزار و 500 سازه مکانیکی آبخیزداری شامل 665 هزار و 375 مترمکعب در سطح استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت پروژه پخش سیلاب میهم قروه و 13 بند خاکی با 563 هزار و 934 مترمکعب نیز انجام شده است، افزود: امسال 58 هزار و 154 متر مکعب سازه مکانیکی آبخیزداری و 122 هکتار عملیات بیومکانیک آبخیزداری صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: یکی از اقدامات شاخص و کم نظیر معاونت آبخیزداری اداره کل رصد اقدامات انجام شده در سال های گذشته است که در روند رو به رشد پروژه های این حوزه نقش موثری دارد.

نقشبندی یادآور شد: بهترین راهکار برای مقابله با سیل جلوگیری از رسوب گذاری و فرسایش خاک، کنترل روان آب و سیلاب و تغذیه سفره های زیرزمینی از طریق اجرای عملیات های بیولوژیک آبخیزداری در مراتع مانند کپه کاری، بذرپاشی و بذرکاری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 طرح آبخیزداری در کردستان در دست اجرا است

20 طرح آبخیزداری در کردستان در دست اجرا است