مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 17:252020-02-16اقتصادي

حدود 97 درصد مردم 10 تا 49 سال استان کرمانشاه باسوادند


هرمز نوروزی فرد روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سرسرای خانه معلم برگزار شد، اظهارداشت: امسال باید 13 هزار و 64 نفر در استان باسواد می شدند که تاکنون 13 هزار و 282 نفر را زیرپوشش سوادآموزی قرار داده ایم که معادل 101 درصد و بیش از هدف گذاری انجام شده است.

وی بابیان اینکه اختلاف درصد باسوادی بین مردان و زنان در کرمانشاه تا حدودی از میانگین کشوری بالاتر است، عنوان کرد: در این راستا طرح ارتقاء سطح سواد زنان و دختران روستایی و عشایر را از سال گذشته در استان اجرا کرده ایم.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: از سال گذشته تاکنون یک هزار و 700 نفر از زنان و دختران روستایی و عشایری چند شهرستان استان را زیرپوشش سوادآموزی قرار داده ایم و هزار نفر دیگر را هم طبق برنامه در سال آینده زیرپوشش خواهیم برد.

به گفته نوروزی فر، از مجموع بیش از 14 هزار نفری که از سال گذشته تاکنون زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفته اند، 13 هزار نفر را زنان و دختران تشکیل می دهند.

وی اعلام کرد: در کنار کلاس هایی که برای سواد پایه زنان و دختران برگزار می کنیم، تاکنون 11 مرکز محلی یادگیری را نیز تشکیل داده ایم تا این افراد در این مراکز بتوانند مهارت های شهروندی و فنی حرفه ای را بیاموزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 97 درصد مردم 10 تا 49 سال استان کرمانشاه باسوادند

حدود 97 درصد مردم 10 تا 49 سال استان کرمانشاه باسوادند