مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 15:252020-02-16سياسي

استاندار فارس: خُرد شدن اراضی کشاورزی، آفت این بخش از تولید است


عنایت الله رحیمی، یکشنبه درآیین سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های بخش کشاورزی استان فارس در شیراز بیان داشت: با وجود اینکه کشاورزی این استان در دهه های اخیر، طلایه دار امنیت غذایی کشور بوده است اما روز به روز مالکیت اراضی کشاورزی خُردتر شده بگونه ای که ممکن است روزی برسد که کشت در اراضی تحت اختیار یک کشاورز، مقرون به صرفه نباشد.

وی افزود: با توجه به اینکه هر کشاورزی که فوت می کند، اراضی تحت تملکش بین وراث تقسیم می شود، خُرد شدن اراضی به این صورت بر فعالیت کشاورزی تاثیر منفی دارد و این امر یکی از تهدیدهای این بخش به شمار می آید.

رحیمی ادامه داد: فرسایش خاک، سنتی عمل کردن و عدم حرکت به سوی علوم نوین ،استفاده بیش از حد از سموم، تغییر کاربری های بی مورد و بی جا اراضی کشاورزی نیز از دیگر تهدیدهای بخش کشاورزی محسوب می شوند.

وی همچنین از کمبود منابع آبی به عنوان یکی دیگر از تهدیدهای بخش کشاورزی این استان نام برد و گفت: لازم است با اقدامات علمی و عملی، بهره وری در حوزه کشاورزی افزایش و مصرف آب کاهش یابد.

استاندار فارس با بیان اینکه برای غلبه بر محدودیت ها و تهدیدهای حوزه کشاورزی باید راهکارهایی از جمله استفاده از کشاورزی دانش بنیان در دستور کار قرار داده شود، اظهار داشت: استفاده از دانش متخصصان و کارشناسان حوزه کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار فارس: خُرد شدن اراضی کشاورزی، آفت این بخش از تولید است

استاندار فارس: خُرد شدن اراضی کشاورزی، آفت این بخش از تولید است