مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 13:062020-02-16اقتصادي

توزیع آب نوبت دوم کشت بهنگام کشاورزان اصفهان در اسفندماه


حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تاکنون جلسه ای برای تعیین زمان توزیع آب کشاورزی برگزار نشده است، اظهار داشت: این جلسه به زودی برگزار می شود.

وی افزود: میزان بارش ها در سرشاخه های زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری تا امروز 511 میلی متر است که این مقدار در سال آبی گذشته یک هزار و 157 میلی متر گزارش شده بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای با تاکید بر اینکه بارش ها نسبت به دوره بلندمدت 44 ساله با 36 درصد کاهش همراه بوده است، ابراز داشت: مقدار بارش ها در متوسط بلندمدت 794 میلیمتر بوده است.

وی پیش بینی مقدار بارش ها را در اسفند امسال و فروردین سال آینده را هم کمتر از نرمال اعلام کرد و افزود: پیش بینی ها بر بارش های کمتر از نرمال حکایت دارد و با توجه به حجم فعلی سد زاینده رود در کنار کاهش شدید آبخوان ها این نکته را گوشزد می کند که اگر مصرف بهینه آب در تمام بخش ها در اولویت قرار نگیرد در تامین آب سال آینده به ویژه در تابستان با مسائل عدیده ای مواجه خواهیم شد.

ساسانی ذخیره سد زاینده رود را 302 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب نوبت دوم کشت بهنگام کشاورزان در اسفندماه خواهد بود و تنها راه برون رفت از بحران کم آبی مصرف بهینه آب خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع آب نوبت دوم کشت بهنگام کشاورزان اصفهان در اسفندماه

توزیع آب نوبت دوم کشت بهنگام کشاورزان اصفهان در اسفندماه