مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 12:052020-02-16پزشكي

پالایشگر آب و هوا با قابلیت حذف آلودگی های میکروبی ساخته شد


محققان کشور با استفاده از پلاسما دستگاهی برای پالایش هوا عرضه کردند که بدون نیاز به فیلتر  و مواد مصرفی قادر است آلودگی های ویروسی و میکروبی را از محیط پالایش کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ امین معصوم زاده محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آلودگی های میکروبی هوا و آب به ویژه آلودگی های ویروسی را یکی از نگرانی های جهانی دانست و گفت: افرادی که در معرض آلودگی های میکروبی هستند در معرض انواع بیماری ها و نارسایی هایی که ریشه در تنفس دارند، قرار می گیرند.

وی افزود: یک روش متداول برای کنترل آلودگی هوا استفاده از دستگاه های تصفیه فیلتردار است اما دستگاه های تصفیه هوا موجود قادر به پاکسازی محیط نیست.

وی ادامه داد: بر این اساس گروه ازن مینامین دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در حوزه ازن و کاربردهای آن فعالیت می کند اقدام به ساخت پالایشگرهای هوا و آب با عنوان پالایشگر میکروبی هوا و آب کرده است که بر پایه تولید ازن کار می کند.

معصوم زاده، خاطر نشان کرد: این پالایشگرها که با اکسیژن فعال (ازن) کار می کند هوای اطراف خود را به داخل پالایشگر هدایت کرده و با استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد و تخلیه انرژی، مولکول های اکسیژن موجود در هوا را شکسته و در یک فرآیند طبیعی تبدیل به مولکول ازن می کند و در محیط رها می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پالایشگر آب و هوا با قابلیت حذف آلودگی های میکروبی ساخته شد

پالایشگر آب و هوا با قابلیت حذف آلودگی های میکروبی ساخته شد