مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 10:152020-02-16سياسي

مهریه زنان ایرانی در 280 سال گذشته چه بود؟


مدیر کل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی به تبیین وضعیت اقتصادی، اجتماعی و مردم شناسی ایران از منظر عقدنامه های ازدواج به عنوان سندهای تاریخی پرداخت.

- ، حامد ایرانشاهی به مناسبت برپایی نمایشگاه عقدنامه های نفیس تاریخی در کتابخانه ملی، به تشریح اهمیت این عقدنامه ها که تبیین کننده موقعیت های اجتماعی، اقتصادی و مردم شناسی ادوار گذشته جامعه ایرانی است، پرداخت.

وی با اشاره به اینکه عقدنامه های تاریخی به عنوان اسناد مهم، بخشی از داشته های آرشیو ملی ایران است، گفت: بر این اساس به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، نمایشگاه عقدنامه های نفیس تاریخی در موزه کتاب و میراث مستند سازمان اسناد و کتابخانه ملی به مدت یک هفته برپا شده است.

ایرانشاهی به قدمت این عقدنامه ها که دوره افشاریه و قاجاریه را شامل می شود، اشاره کرد و افزود: این عقدنامه ها از منظر مردم شناسی، مباحث اجتماعی و اقتصادی حائز اهمیت است؛ مثلا شاخص های اقتصادی و میزان تعیین مهریه ها در آن دوران، حکایت از وضعیت و جزییات اقتصادی خانواده های ایرانی را در بر می گیرد.

مدیر کل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی به تشریح ظرافت های هنری این عقدنامه ها نیز پرداخت و گفت: تذهیب و نقاشی های این عقدنامه ها از نظر زیبایی دارای ارزش هنری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهریه زنان ایرانی در 280 سال گذشته چه بود؟

مهریه زنان ایرانی در 280 سال گذشته چه بود؟