مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 05:402020-02-16سياسي

تیم بین المللی به دنبال نبش قبر یک گور جمعی در عراق با 1000 جسد


تیمی از کمیته بین المللی شناسایی ناپدیدشدگان و کمیسیون عالی مستقل حقوق بشر عراق ز شهر تلعفر در شمال این کشور بازدید کرد تا اقدامات لازم برای نبش قبر یک گور جمعی که گفته می شود حاوی حدود 1000 جسد قربانیان داعش است را بررسی کند.

- تیمی از کمیته بین المللی شناسایی ناپدیدشدگان و کمیسیون عالی مستقل حقوق بشر عراق ز شهر تلعفر در شمال این کشور بازدید کرد تا اقدامات لازم برای نبش قبر یک گور جمعی که گفته می شود حاوی حدود 1000 جسد قربانیان داعش است را بررسی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، علی البیاتی، عضو کمیسیون عالی مستقل حقوق بشر عراق گفت: این گور در اطراف تلعفر واقع شده و طبق گفته شاهدان عینی حدود 600 جنازه ایزدی و 400 ترکمانی در آن دفن شده است.

وی افزود: این افراد توسط داعش و زمانی که کنترل این منطقه را به دست داشت، کشته شده اند و تیمی از کمیته بین المللی شناسایی ناپدیدشدگان و کمیسیون عالی مستقل حقوق بشر عراق هنگام بازدید از منطقه با خانواده های قربانیان نیز دیدار کرد.

البیاتی ادامه داد: کمیته بین المللی شناسایی ناپدیدشدگان در نبش قبر گورهای جمعی به دولت عراق کمک می کند و طبق قانون گورهای جمعی، مؤسسه دولتی الشهداء مسؤولیت نبش قبر گورهای جمعی کشف شده در کشور را بر عهده دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیم بین المللی به دنبال نبش قبر یک گور جمعی در عراق با 1000 جسد

تیم بین المللی به دنبال نبش قبر یک گور جمعی در عراق با 1000 جسد