مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 09:562020-02-15سياسي

کوثر نبی؛ سرچمشه محبت و الگوی کامل همسرداری


برای زن بزرگ ترین موفقیت و ارزش این است که در شئون گوناگون زندگی، خشنودی همسرش را به دست آورد و از هر گونه عملی که موجب ناراحتی شوهر می شود، پرهیز نماید.

حضرت فاطمه(س) در جایگاه همسر، در ابتدا برای حضرت علی(ع) شریکی وفادار و مهربان بود و سپس مادری بافضیلت و سرآمد اخلاق و نجابت بود که در مکتب تربیتی ایشان، فرزندانش فرامین اسلام را با تمام وجود آموختند تا بتوانند در آینده پیام آور حق و حقیقت باشند.

چگونه زیستن و معاشرت کردن با همسر و فرزندان و سامان بخشی به امور خانه و زندگی که در حیات طیبه حضرت زهرا(س) بود، به عنوان الگوی خانواده ها خانه و خانواده او را به عنوان یک خانواده الگو مطرح ساخته است.

براساس کلام بزرگان دین اسلام، امیرمومنان(ع) هر زمان که به خانه می آمدند حضرت زهرا(س) به استقبال آن بزرگوار می رفتند و در هنگام خارج شدن از خانه آن حضرت را بدرقه می کردند اینها نمونه های عملی اخلاق عملی کوثر یکتای نبی مکرم اسلام است که زنان در آیین شوهرداری و خانه داری و تربیت فرزندان می توانند در خانواده خود با تاسی از آن رفتارها نقش آفرین باشند.

در جایگاه خانه داری آن حضرت همین بس که می دانیم حضرت فاطمه زهرا(س)، آیین خانه داری و همسرداری را به خوبی مراعات می کرد و در زندگی واقعا شریک و همراه و هم راز همسرش امیرمؤمنان(ع) بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوثر نبی؛ سرچمشه محبت و الگوی کامل همسرداری

کوثر نبی؛ سرچمشه محبت و الگوی کامل همسرداری