مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 بهمن 1398 ساعت 04:552020-02-15اقتصادي

لزوم توجه گلخانه داران به هشدارهای هواشناسی


کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد در توصیه ای به گلخانه داران استان یزد به تشریح توصیه های حفاظتی و کنترلی، مدیریتی، تغذیه ای و تهویه پرداخت.

- محمود توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، با اشاره به وضعیت هوای استان در ماه پایانی سال و هفته آخر بهمن از برگزاری نشست کمیته هواشناسی گلخانه ای استان با موضوع محصولات گلخانه ای خبر داد و افزود: با توجه به کاهش شدید دمای هوا در هفته ای که گذشت و احتمال بروز سرما وجود دارد؛ تمام اقدامات حفاظتی نظیر کنترل دمای گلخانه ها با دماسنج، تهویه گلخانه، تعبیه موتوربرق در داخل گلخانه، تهیه سوخت دوم و مشعل های دوگانه سوز موردتوجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: سرکشی و بازدید مستمر از گلخانه ها در طول شب، برای جلوگیری از تنش سرمایی به بوته ها در اثر قطع احتمالی برق یا گاز و خاموش شدن دستگاه های گرمایشی و اطمینان از استحکام سازه ها، سالم بودن پوشش پلاستیکی و بسته بودن درب و پنجره های گلخانه با توجه به وزش باد شدید طی هفته آینده توصیه می شود.

*توصیه های حفاظتی و کنترلی  کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: کشاورزان در گلخانه های با کشت توأم ابتدا به حذف بوته های آلوده به آفت در حاشیه های گلخانه اقدام کنند و سم پاشی علیه آفات موجود و سپس انتقال و کشت نشاء جدید انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه گلخانه داران به هشدارهای هواشناسی

لزوم توجه گلخانه داران به هشدارهای هواشناسی