مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 بهمن 1398 ساعت 19:152020-02-14فرهنگي

شب موسیقی گیلکی به یاد احمد عاشورپور


هنرمندی که در ترانه هایش همواره نشاط و امید را به مردمش هدیه می داد و باور داشت که زیباتر از جهان امید ای دوست / در عالم وجود جهانی نیست/هر عرصه را بهار و خزانی هست / در عرصه امید، خزانی نیست این آیین با اجرای قطعاتی از موسیقی عاشورپور و همچنین فولکلور گیلان ، سخنرانی هوشنگ عباسی پژوهشگر و بابک ربوخه موسیقیدان شهیر گیلانی ، نمایش فیلم تا آخرین نفسهایم ساخته کاوه چلمبری مستندساز اهل انزلی در مورد زندگی عاشورپور همراه بود.

هوشنگ عباسی پژوهشگر گیلانی در این آیین گفت: عاشورپور نخستین هنرمندی بود که ترانه های گیلکی را با موسیقی مدرن اروپایی تلفیق کرد،همچنین در زمینه شغلی که داشت همه جا منشا خیر و نیکویی و تحول بود.

وی از انزلی به عنوان شهری نخبه پرور نام برد و گفت: اولین های زیادی به اسم این شهر در تاریخ هنر و ورزش وجود دارد،مثل یعقوب کوچکی زاد در ژیمناستیک،جلیل ضیاپور در نقاشی مدرن و احمد عاشورپور که اولین خواننده ای بود که در رادیو ایران به زبان گیلکی خواند.

بابک ربوخه موسیقیدان شناخته شده کشور نیز در این مراسم به اصالت و ریشه احمد عاشورپور بعنوان یک هنرمند نوگرا اشاره و اظهار کرد: من اهل رشت هستم اما به واسطه عاشورپور دلبستگی بسیاری به غازیان و انزلی دارم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب موسیقی گیلکی به یاد احمد عاشورپور

شب موسیقی گیلکی به یاد احمد عاشورپور