مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 بهمن 1398 ساعت 19:052020-02-13ورزشي

اصفهان و تبریز اسطوره شهر هستند تشابهات زیستی بین شهرهای تاریخی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه تاکید و اصرار بر دیپلماسی شهرها داریم، اظهار داشت: اعتقاد داریم دیپلماسی شهری و غیر رسمی مقدمه ای برای دیپلماسی رسمی است و نباید مفهوم دیپلماسی را تنها به کشورهای خارج از قلمرو محدود کرد.

وی با تاکید بر این نکته که باید تعامل فرهنگی بین شهرها رواج پیدا کند، ابرا: داشت ایران کشوری خاص با شهرهای تاریخی است، در این کشور بیش از هزار و سیصد شهر داریم که یکی از یکی زیباتر و با روایت کهن تر است که تشابهات و تعاملات شهری بسیاری دارد و این تشابهات زیستی به خصوص بین شهرهای تاریخی باید احصا شود.

به گفته معاون وزیر کشور، تشابهات شهرهای اصفهان و تبریز به حوزه معماری و کالبدی و فیزیکی محدود نمی شود و در فضای اجتماعی و فرهنگی نیز مشابهت های زیادی وجود دارد که این تشابهات بهانه خوبی برای برگزاری چنین برنامه ای است.

جمالی نژاد، با تقدیر از برگزاری برنامه شب های فرهنگی اصفهان در تبریز، ابراز امیدواری کرد در کوتاه زمان چنین برنامه ای از سوی تبریزی ها در اصفهان پیش بینی شود و بیان داشت: همکاران خوبی در سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و همچنین در شهرداری تبریز و سازمان فرهنگی تفریحی آن دارم و خوشحالم که این دغدغه را به خوبی درک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان و تبریز اسطوره شهر هستند تشابهات زیستی بین شهرهای تاریخی

اصفهان و تبریز اسطوره شهر هستند تشابهات زیستی بین شهرهای تاریخی