مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 بهمن 1398 ساعت 11:202020-02-13سياسي

ضرورت نگارش «منشور اخلاق» برای وکلا


معاون حقوقی رییس جمهور بر لزوم نوشتن منشور اخلاق برای وکلا تأکید کرد و آن را برای جلوگیری از تعدی و تفریط در رفتار در شرایط متفاوت ضروری برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگراری فادس از شهرستان ساری، لعیا جنیدی ظهر امروز در نشستی که با حضور وکلای کانون وکلای دادگستری مازندران در ساری برگزار شد، بر لزوم وجود همزمان دادخواهی انفرادی و دادخواهی جمعی نزد وکلا تأکید کرد و گفت: هیچ ملتی و کشوری در حاکمیت قانون توفیق نمی یابد مگر آنکه تک تک افراد آن را بخواهند.

وی افزود: در این میان، عالمان تکلیف بزرگ تری دارند و عالمان به قانون وکلا هستند، اگر اشتباه مردم به درجه ای قابل اغماض باشد، عدول وکلا از قانون، عدول کسی است که می داند و این پذیرفته نیست.

جنیدی با اشاره به اینکه نظم مبتنی بر نظامات موجود و برقراری نظامات نیز نیازمند حاکمیت قانون است، ادامه داد: نظم برتر گاهی تغییر برخی مقررات و نظامات است که جامعه حقوقی یا همان وکلا، بهترین پیشنهاد دهندگان و راهنمایان آن هستند.

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: دادخواهی انفرادی و دادخواهی جمعی نیاز به نهاد وکالت مستقل است، امیدواریم که کانون های وکلا بتوانند وجود خود را حفظ کنند و نهاد موازی نیز نباشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت نگارش «منشور اخلاق» برای وکلا

ضرورت نگارش «منشور اخلاق» برای وکلا