مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 بهمن 1398 ساعت 04:302020-02-13اقتصادي

2 میلیون و 400 هزار هکتار آبیاری مدرن در کشور اجرایی شده است


مجری طرح توسعه نوین آبیاری کشور گفت:تاکنون 2 میلیون و 400 هکتار آبیاری مدرن در اراضی کشاورزی کشور اجرایی شده و سال آینده نیز با 150 میلیون یورو از صندوق توسعه این طرح ادامه می یابد.

- عباس زارع در سفر به استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور رویکرد ما توسعه آبیاری نوین و خروج از کشاورزی سنتی است.

وی بیان کرد: با اختصاص اعتباراتی از صندوق توسعه ملی روند اجرای آبیاری نوین تسریع شده و در سال جاری 230 هزار هکتار آبیاری تحت فشار اجرا شده و یا در دست اجراست.

زارع تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها تاکنون 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مجری طرح توسعه نوین آبیاری در کشور یادآور شد: تاکنون 2 میلیون و 400 هزار هکتار از اراضی آبی کشور به سامانه های آبیاری نوین مجهز شده که نقش مهمی در افزایش راندمان و کم شدن مصرف آب داشته است.

وی افزود: امیدواریم با حمایتی که رهبری داشته اند و اجازه دادند از صندوق توسعه برای توسعه آبیاری استفاده شود در سال آینده هم با تخصیص بیشتر بتوانیم بخش بیشتری از اراضی را زیر پوشش قرار دهیم و این حمایت به تسریع در روند کارها کمک کند.

زارع تصریح کرد: افزایش تولید در واحد سطح و کاهش هزینه تولید و کاهش مصرف سم و کود شیمیایی و افزایش راندمان آبیاری در مزرعه از مزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 میلیون و 400 هزار هکتار آبیاری مدرن در کشور اجرایی شده است

2 میلیون و 400 هزار هکتار آبیاری مدرن در کشور اجرایی شده است