مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 21:152020-02-12اقتصادي

«دره خزینه»خزانه ای از زیبایی های طبیعت سفر به گرند کانیون ایران


لرستانی ها در سرزمینی زندگی می کنند که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با جاذبه های هفت رنگی آذین بسته شده است که باید قدردان تمام این نعمت های خدادادی باشیم و از آن ها برای توسعه اقتصادی استان نهایت استفاده را ببریم.

لرستان را می توان سرزمین کوه های سر به فلک کشیده، رودخانه های خروشان و آبشارهای سحرانگیز، دشت های بهشتی، دریاچه های منحصربه فرد، تالاب های بکر و جنگل های انبوه بلوط نامید، جایی که یک قطعه ناب از طبیعت بهشت وار ایران را در خود جای داده است.

در شمال و شمال غربی و شرق استان لرستان به دلیل ارتفاعات دو هزار متر به بالا ریزش های جوی به طور عمده به صورت برف بوده و دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل است.

این در حالی است که در نواحی مرکزی استان لرستان و در حدفاصل دو نوار سردسیر و گرمسیر آب وهوای مدیترانه ای به صورت نوار پهنی از شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده است.

شاید در کمتر جایی بتوان به فاصله چند کیلومتری تالاب های منطقه گرمسیر پلدختر به رشته کوه پربرف اشترانکوه و تونل برفی ازنا رسید، چهارفصل بودن لرستان فرصتی است که به نظر می رسد کمتر به آن پرداخته شده است.

همچنین نواحی جنوب و جنوب غربی لرستان به علت هم جواری با جلگه خوزستان و مناطقی از استان ایلام دارای زمستان های معتدل و تابستان های گرم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دره خزینه»خزانه ای از زیبایی های طبیعت سفر به گرند کانیون ایران

«دره خزینه»خزانه ای از زیبایی های طبیعت سفر به گرند کانیون ایران