مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 14:052020-02-12سياسي

شعبه پژوهشگاه هوا فضا در فردوس راه اندازی می شود


با انعقاد تفاهم نامه ای با شورای شهر فردوس به زودی شعبه ای از پژوهشگاه هوا فضا در این شهرستان راه اندازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر فتح الله امی در آیین افتتاحیه اولین همایش انرژی های خورشید و دومین کنفرانس ملی هوانوردی عمومی که در شهرستان فردوس به مدت سه روز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: محورهای مواصلاتی شهری و بین شهری از خودرو اشباح شده و در این شرایط ضروری است که ناوگان حمل و نقل هوایی راه اندازی شود.

به گفته وی هواپیماهای 8 تا 11 نفره امروز در تمام دنیا بسیار کارساز واقع شده که ایجاب می کند این موضوع در ایران نیز پیاده شود.

وی اضافه کرد: سالانه بر اساس آمار به طور متوسط 20 هزار نفر در تصادفات کشته می شوند و باید به فکر اتوبان های هوایی باشیم و برای تحقق این موضوع نیاز به 12 هزار فرودگاه با 60 هزار هواپیمای سبک داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 267 هواپیمای سبک در کشور داریم که 216 فروند در حال خدمات دهی می باشند و 51 فروند زمین گیر هست و معدل سن این هواپیماها 21 سال است و بر اساس استاندارها بالای 16 سال سن فرسوده محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: هر دو سال یک بار همایش هوانوردی در کیش برگزار می شود که مقرر شده از این پس این همایش کاربردی با توجه به قابلیت های شهرستان فردوس هر دو سال یک بار در شهرستان فردوس و یک بار در کیش به صورت مست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعبه پژوهشگاه هوا فضا در فردوس راه اندازی می شود

شعبه پژوهشگاه هوا فضا در فردوس راه اندازی می شود