مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 09:062020-02-12اقتصادي

2 پروژه آبخیزداری در شهرستان نمین بهره برداری شد


احمد ابراهیم زاده روز چهارشنبه حجم ذخیره سازی این آبخوان ها را هزار و 243متر مکعب آب اعلام کرد و گفت : برای اجرای این پروزه ها بیش 15 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی هدف اصلی از اجرای این بندها را کنترل و پیشگیری از سیلاب ،کنترل فرسایش خاک ، افزایش پوشش گیاهی و کنترل روان آب های سطحی در منطقه اعلام کرد و افزود: امسال در مجموع 270 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای 23 پروژه آبخیزداری اختصاص یافته که میزان پیشرفت فیزیکی آنها 98 در صد است.

ابراهیم زاده با اشاره به شاخص های انتخاب حوزه ها به منظور اجرای پروژه های آبخیزداری بیان کرد: این حوزه ها بر اساس شاخص های فرسایش خاک، وقوع سیلاب، وضعیت کم آبی و خشکسالی مناطق هدف و تامین آب آبخوان ها انتخاب می شوند.

معاون ابخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اجرای عملیات بیولوژیک،اقدامات مقابله با ریزگردها و منابع آب زراعی و بالا بودن میزان رسوب و فرسایش در حوزه ها را از شاخص هایی ذکر کرد که در انتخاب حوزه های پیش بینی شده برای اجرای طرح های آبخیزداری مورد توجه قرار می گیرد.

وی کنترل سیل، میزان مشارکت مردم مناطق و تقویت پوشش گیاهی حوزه ها اعم از مرتعی و جنگی را از دیگر شاخص ها در انتخاب حوزه ای آبخیزداری در مناطق مختلف استان عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 پروژه آبخیزداری در شهرستان نمین بهره برداری شد

2 پروژه آبخیزداری در شهرستان نمین بهره برداری شد