مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 بهمن 1398 ساعت 08:082020-02-12سياسي

رییس کل دادگستری یزد: شورای « حُکمی» حذف می شود


غلامعلی دهشیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ابرکوه، اضافه کرد: فلسفه تأسیس شوراهای حل اختلاف، حل اختلاف است و رییس قوه قضاییه در جلسات مختلف که برگزار شده است، تأکید دارد ،باید برای رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضایی به سمت صلح و سازش حرکت کنیم .

وی آمار صلح و سازش پرونده ها در استان یزد را نسبت به کل کشور 32 درصد ذکر کرد و یادآورشد: از 34 هزار و 433 فقره پرونده قابل سازش در سال 98، یک سوم آن با تلاش اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش منتهی شد.

رییس کل دادگستری یزد یادآورشد: در استان حدود 99 شعبه شورای حل اختلاف فعال است که از این تعداد 56 شعبه شوراهای صلحی ، 25 مورد شورای حکمی و 6 مورد هم شوراهای صلحی ویژه برای شرایط خاص است.

دهشیری اضافه کرد: امسال اعضای شوراهای حل اختلاف استان موفق شدند، چهار فقره پرونده قتل را که حکم قصاص داشت با صلح و سازش ،گذشت اولیای دم را جلب کنند.

وی تعداد پرونده های وارده 10 ماهه سال 98 به شورای حل اختلاف استان را 53 هزار و 222 فقره ذکر کرد و با توجه به پرونده های موجود از گذشته در مجموع 54 هزار و 172 فقره پرونده مختومه شد.

این مسوول قضایی استان یزد آمار کاهش پرونده های وارده به شورای حل اختلاف در مقایسه با 10 ماهه پارسال را 9 هزار و 311 فقره ( 14.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کل دادگستری یزد: شورای « حُکمی» حذف می شود

رییس کل دادگستری یزد: شورای « حُکمی» حذف می شود