مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 18:352020-02-10بين الملل

تقابل نظامی آمریکا و روسیه به فضا رسید


فرمانده نیروی فضایی آمریکا مدعی شد دو فضاپیمای روسیه چندی قبل یک ماهواره تجسسی چند میلیارد دلاری آمریکا را رهگیری کرده و در 100 مایلی آن قرار گرفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرمانده نیروی فضایی آمریکا به تازگی فاش ساخت که دو فضاپیمای روسیه چندی قبل در نخستین تقابل نظامی با ایالات متحده در فضا، یک ماهواره تجسسی چند میلیارد دلاری آمریکا را رهگیری کردند.

ژنرال جی ریموند فرمانده نیروی فضایی آمریکا در گفت گوی اختصاصی با هفته نامه تایم با افشای این حادثه  گفت که فضاپیماهای روسیه در ماه نوامبر (آبان)  متعاقب پرتاب ماهواره آمریکایی به مدار زمین به سمت آن حرکت کردند و در مواقعی در فاصله 100 مایلی با آن ماهوراه قرار گرفتند.

این ژنرال آمریکایی این اقدام فضاپیماهای روسیه را غیر معمول خواند و گفت: این رویداد به طور بالقوه امکان ایجاد وضعیت خطرناک در فضا را در پی دارد.

 ژنرال ریموند گفت که دولت آمریکا از طریق مسیرهای دیپلماتیک مراتب نگرانی خود را به مسکو اعلام کرده است.

 به نوشته هفته نامه تایم، پنتاگون، کاخ سفید و کنگره آمریکا با توجه به این حادثه بر لزوم شکل گرفتن نیروی فضایی آمریکا که چندی قبل به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور به طور رسمی تأسیس شد، تأکید دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقابل نظامی آمریکا و روسیه به فضا رسید

تقابل نظامی آمریکا و روسیه به فضا رسید