مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 07:002020-02-10پزشكي

عرضه مواد نیروزا در باشگاه های ورزشی غیرقانونی است


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به عرضه خارج از ضوابط مواد نیروزا در مکان هایی به جز داروخانه ها همچون باشگاه های ورزشی و تبعات آسیب زننده این مساله هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از علوم پزشکی، عباس علیمردایان اظهار داشت: عرضه مواد نیروزا در باشگاه های ورزشی غیرقانونی است و حتی در مواردی داروهای عرضه شده حاوی مواد مخدر بوده که به سلامت مصرف کنندگان آسیب جدی وارد کرده است.

وی اظهار داشت: برخی سودجویان به اسم داروی نیروزا، مواد مخدر قاچاق را به ترکیب داروهای نیروزا اضافه می کنند که برای سلامت مصرف کنندگان خطرناک است و باعث تخریب سیستم عصبی و بیماری های قلبی و عروقی می شود.

علیمرادیان افزود: سودجویان با عناوین مختلف از جمله کاهش وزن و زیبایی اقدام به تبلیغ برای استفاده از داروهای نیروزا می کنند که مقابله با این اقدامات نیازمند آگاهی بخشی و فرهنگ سازی است.

وی بیان داشت: آگاهی نداشتن بانوان در مورد مواد استفاده شده در داروهای لاغری و بسیاری از لوازم آرایشی همچون شفاف کننده پوست باعث بالا رفتن اعتیاد می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید آگاهی مدیران باشگاه ها نیز افزایش یابد تا ورزشکاران با آرامش ورزش کنند و به اهداف خود بدون نیاز به هیچ دارویی دست پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه مواد نیروزا در باشگاه های ورزشی غیرقانونی است

عرضه مواد نیروزا در باشگاه های ورزشی غیرقانونی است