مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 17:252020-02-09فناوري

دلایل سقوط ظفر 1 /پرتاب ظفر 2 در خردادماه سال آینده


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دلایل نرسیدن ماهواره ظفر1 به مدار از پرتاب ماهواره ظفر 2 در خردادماه خبر داد.

- دلایل سقوط "ظفر 1"/پرتاب "ظفر 2" در خردادماه سال آینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دلایل نرسیدن ماهواره "ظفر1 "به مدار از پرتاب ماهواره "ظفر 2" در خردادماه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آذری جهرمی پس از مراسم پرتاب ماهواره ظفر در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات این پرتاب گفت: ماهواره ظفر به مدار 540 کیلومتری رسید؛ ولی از آنجایی که برای قرار گرفتن ماهواره در مدار نیاز است که به سرعت هفت هزار و 400 کیلومتری برسد، ماهواره بر به این سرعت لازم نرسید.

وی ادامه داد: در پرتاب ماهواره پیام دلیل ناموفق بودن آن مدار الکترونیک بوده است؛ ولی در ماهواره ظفر اشکال از موتور ماهواره بر بوده است.

جهرمی خاطرنشان کرد: این امر موجب شد که ماهواره دچار افت سرعت شود و در نتیجه در مدار قرار نگیرد و در اقیانوس هند سقوط کرد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این ماهواره در دو نسخه ظفر 1 و ظفر 2 طراحی و ساخته شده است، خاطرنشان کرد: ماهواره ظفر 2 در خردادماه سال آینده پرتاب خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل سقوط ظفر 1 /پرتاب ظفر 2 در خردادماه سال آینده

دلایل سقوط ظفر 1 /پرتاب ظفر 2 در خردادماه سال آینده