مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 17:102020-02-09سياسي

سیمرغ با موفقیت به فضا پرتاب شد/ ظفر در مدار قرار نگرفت


ماهواره بر سیمرغ ماهواره ظفر را با موفقیت به فضا پرتاب کرد؛ اما ماهواره بر به سرعتِ مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید و  بهینه سازی های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

- "سیمرغ" با موفقیت به فضا پرتاب شد/"ظفر" در مدار قرار نگرفت سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: ماهواره بر "سیمرغ" ماهواره "ظفر" را با موفقیت به فضا پرتاب کرد؛ اما ماهواره بر به سرعتِ مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید و  بهینه سازی های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروژه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (ره) که کار ساخت آن از چند سال پیش و بر اساس مصوبه شورای عالی فضایی کشور آغاز شد،‏‎ توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهوری اسلامی ایران اجرا و تکمیل شده است.

همچنین این سازمان به عنوان نخسین پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام، مسئولیت طراحی، ساخت و بهره برداری تخصصی از این پایگاه را نیز بر عهده دارد.

سید احمد حسینی، سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: در مأموریت پرتاب ماهواره ظفر توسط ماهواره بر سیمرغ کلیه فرآیندهای پرتاب فضایی از قبیل مونتاژ مراحل ماهواره بر و ماهواره، تست های پیش پرتاب، تزریق سوخت و پیش فشارگذاری، به طور کامل به انجام رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیمرغ با موفقیت به فضا پرتاب شد/ ظفر در مدار قرار نگرفت

سیمرغ با موفقیت به فضا پرتاب شد/ ظفر در مدار قرار نگرفت