مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 10:152020-02-09بين الملل

خطر بحران انرژی از بیخ گوش عراق گذشت؟


روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا به نقل از منابع آگاه خبر داد که آمریکا قصد دارد معافیت عراق برای واردات گاز و برق از ایران را تمدید کند.

- روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا به نقل از منابع آگاه خبر داد که آمریکا قصد دارد معافیت عراق برای واردات گاز و برق از ایران را تمدید کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی و عراقی آگاه نوشته است: این خبر در حالی اعلام شده که واشنگتن و بغداد پس از بحران ماه گذشته که با اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در بغداد ایجاد شد، تلاش می کنند تنش ها را کاهش دهند.

بر اساس گزارش میدل ایست مانیتور، با این حال در میان مقامات دولت ترامپ اختلاف نظراتی در خصوص این معافیت وجود دارد.

یک مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته است: ما می خواهیم فشار حداکثری روی ایران را حفظ کنیم اما نباید به قیمت ثبات اقتصادی همسایگانش باشد.

آمریکا آخرین بار اواخر مهرماه یک معافیت 120 روزه به عراق صادر کرد که به این کشور اجازه داد با وجود تحریم های آمریکا، به واردات برق و گاز طبیعی ایران ادامه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در زمان تمدید این معافیت، اعلام کرد این معافیت تضمین می کند که عراق قادر است نیازهای انرژی کوتاه مدت خود را تامین کند و همزمان اقداماتی را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بحران انرژی از بیخ گوش عراق گذشت؟

خطر بحران انرژی از بیخ گوش عراق گذشت؟