مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 09:302020-02-09پزشكي

لبنیات خام نخورید تا بروسلوز نگیرید


در پیشگیری از بیماری بروسلوز یا همان تب مالت، عدم مصرف لبنیات خام و مراقبت در تماس با دام و ترشحات آن بسیار حائز اهمیت است.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس دامپزشکی قاینات گفت: در پیشگیری از بیماری بروسلوز یا همان تب مالت، عدم مصرف لبنیات خام و مراقبت در تماس با دام و ترشحات آن بسیار حائز اهمیت است.

رضا محمودی زاوه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دامی ومشترک بین انسان و دام از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد بیش از 287 هزار راس دام سنگین و سبک واکسینه شدند.

وی افزود: این تعداد واکسینیاسیون توسط اکیپ های بخش دولتی علیه بیماری های مشترک همچون شاربن، بروسلوز و هاری انجام شده است که خوشبختانه در سال های اخیر موردی از بیماری شاربن و هاری مشاهده نشده است.

رییس دامپزشکی قاینات گفت: در خصوص بیماری بروسلوز یا همان تب مالت نیز با همکاری شبکه بهداشت مناطق خطر در دستور کار دامپزشکی است که امید است این روند کاهشی ادامه داشته باشد و همراهی و همکاری مردم در کنترل این بیماری نقش بسزایی دارد.

محمودی زاوه تصریح کرد: این بیماری ها به شدت خطرناک بوده و عامل این بیماری ها می توانند از طریق تماس با دام آلوده و یا مصرف محصولات آن ها به انسان منتقل شود که در همین خصوص دام های شهرستان علیه این بیماری ها واکسینه شدند تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لبنیات خام نخورید تا بروسلوز نگیرید

لبنیات خام نخورید تا بروسلوز نگیرید