مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 09:202020-02-09سياسي

نظر هویدا درباره انتخابات فرمایشی رژیم شاه/ مردم در دوره پهلوی فقیر بودند


در دوره رژیم پهلوی اگر می خواستیم رادیویی ترانزیستوری خریداری کنیم، جزء ثروتمندترین افراد دنیا به حساب می آمدیم، - زیرا مردم فقیر بودند.

خبرگزاری مهر ، گروه سیاست-سیدمحمدمهدی توسلی؛ خط تلفن ایران و آمریکا وصل شد؛ البته برای گفتگوی ما با یکی از اعضای دربار پهلوی که از قضا پسرخاله فرح هم هست و فرح خانم گفتن هایش از دهنش نمی افتد.

احمدعلی مسعودانصاری که این روزها در دوران کهن سالی است، جوانی خود را در دوره پهلوی با شاه سپری کرده و در قاهره هم ملازم او می شود.

از دوستی و رفاقت هایش با شاه صحبت می کند و هنوز هم حاضر نیست حرف های تندی علیه شاهان پهلوی بزند یا از حرف زدن علیه آمریکا طفره می رود؛ شاید خط تلفن آمریکاست که نمی گذارد حرف بزند یا حساب کتاب دیگری در ذهنش می پروراند.

به هر حال احمدعلی مسعودانصاری، پسر خاله فرح و رفیق محمدرضا پهلوی زبان می گیرد به روایت کردن رژیم پهلوی بر اساس آنچه دیده و در دربار شاه زندگی کرده است.

وضعیت مردم و جامعه شاهان پهلوی را می گوید و معتقد است در هر دو دوره رضا و محمدرضا پهلوی، مردم فقیر بودند و ایران به کشور عقب مانده تبدیل شده بود.

مشروح گفتگوی یک ساعته ما با عضو دربار پهلوی را در زیر می خوانید: از سال 50 به بعد تلاش آمریکایی ها به صورت خاص بیشتر شد که جلوی توقف انقلاب را بگیرند و حتی به جایی رسید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر هویدا درباره انتخابات فرمایشی رژیم شاه/ مردم در دوره پهلوی فقیر بودند

نظر هویدا درباره انتخابات فرمایشی رژیم شاه/ مردم در دوره پهلوی فقیر بودند