مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 05:462020-02-09فناوري

ماهواره ظفر با 7 هزارو چهارصد کیلومتر سرعت به فضا می رود


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره ظفر امروز از سمنان با سرعت 7 هزارو چهارصد کیلومتر در مدار قرار می گیرد به طوری که ماهواره از سمنان تا چابهار را 8 دقیقه طی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد جواد جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری پرتاب ماهواره ظفر که صبح امروز در این وزارتخانه برگزارشد ،گفت: برای طراحی و ساخت ماهواره تلاش زیادی شده که در دو سال گذشته 3 پرتاب ناموفق را تجربه کردیم که یکی مربوط به وزارت دفاع و 2 تای دیگر مربوط به ما بود، ماهواره بر سیمرغ امروز تجربه چهارم خود را طی می کند.

آذری جهرمی افزود: از 26 متر ارتفاع ماهواره بر سیمرغ  21 متر بدنه اصلی است که وزن کل ماهواره را به 90 کیلومتر می رسانند.

وی ادامه داد:  ماهواره بر سیمرغ بخش دوم ماهواره را به مدار  530 کیلومتری می برد، سرعت 7 هزارو چهارصد کیلومتر است از سمنان تا چابهار را نزدیک به 8 دقیقه طی می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در ماهواره پیام ماهواره 6 دهم واحد سرعت کم داشت تا در مدار قرار گیرد ایراد از سیم های اتصال به دلیل عایق کاری خوب انجام نشده منجر به سقوط شد.

وی ادامه داد: تست های در زمین با زمان پرتاب متفاوت است البته سیمرغ قبلی همه کارکردش در پرتاب ماهواره پیام به خوبی انجام شده بود که 3


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره ظفر با 7 هزارو چهارصد کیلومتر سرعت به فضا می رود

ماهواره ظفر با 7 هزارو چهارصد کیلومتر سرعت به فضا می رود