مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 05:302020-02-09سياسي

وضعیت اخلاق علمی و رفتار اخلاقی در دانشگاه ها


تعالی اخلاقی در جامعه اهمیت بسیاری داشته و این موضوع به ویژه در محیط های دانشگاهی که به نوعی موتور پیشران پیشرفت جامعه هستند، اهمیت دو چندانی به خود می گیرد، - چرا که دانشگاه ها و مجامع علمی به عنوان نهاد تزریق کننده دانش و اندیشه به جامعه، نقش محوری دارند.

بر این اساس خبرگزاری ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه، اقدام به برگزاری میزگرد تخصصی در محورهای بررسی وضعیت اخلاق علمی در دانشگاه، ابعاد و الزامات رفتار اخلاقی در سطح دانشگاه ها، نقش دانشگاه اخلاق مدار در تعالی اخلاقی جامعه و الزامات، راهبردها و راهکارهای نهادینه کردن اخلاق حرفه ای در آموزش عالی در راستای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب کرده است.

فاقد یک رهبری فکری مشخص در سطح آموزش عالی هستیم امین مظفری، جامعه شناس و استاد دانشگاه تبریز در این میزگرد با بیان اینکه با تغییر حد و حدود آزادی علمی، اخلاق علمی هم تغییر پیدا می کند، اظهار کرد: آزادی علمی و تعهد به جست وجوی حقیقت از موارد اصلی در زمینه اخلاق علمی بوده و اگر وظایفی در این راستا برای هر فرد یا هر سازمانی تعیین شود، اخلاق علمی هم تغییر پیدا می کند.

وی اضافه کرد: آزادی علمی فراتر از یک میثاق بوده و قبل از هر چیز هر فردی باید به این نتیجه برسد که از آزادی علمی برخوردار بوده و یافته ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت اخلاق علمی و رفتار اخلاقی در دانشگاه ها

وضعیت اخلاق علمی و رفتار اخلاقی در دانشگاه ها