مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 11:202020-02-08اقتصادي

وزیر نفت: باید شرکت های ایرانی را در بخش بالادستی نفت فعال کنیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازاقتصادی خبرگزاری دانشجو، بیژن زنگنه، وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره برداری از میدان های پارسی و پرنج، - وزیر نفت گفت: در شرایط تحریمی باید شرکت های ایرانی را با قراردادهای IPC ، EPC و EPD در بخش های بالادستی نفت فعال کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاقتصادی خبرگزاری دانشجو، بیژن زنگنه، وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد طرح بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره برداری از میدان های پارسی و پرنج، اظهار داشت: این قرارداد، پنجمین قرارداد IPC است.

وی افزود: سرمایه گذاری پس از مسئله فناوری، مهمترین موضوع نفت کشور است و این دو میدان نیز پیچیدگی های فنی مخصوص به خود را دارد که قرار است با توان شرکت ایرانی گروه مپنا شاهد افزایش تولید تجمعی 121 میلیون بشکه ای از این دو میدان، با نرخ هر بشکه 50 دلار، نزدیک به 6 میلیارد دلار ارزش آفرینی و درآمد ناخالص ملی برای کشور در طول اجرای این قرارداد حاصل شود.

وزیر نفت با اشاره به توانمندی گروه مپنا در تولید ماشین آلات دوار گفت: در این قرارداد، بیش از همه به فشارافزایی نیاز داریم که لازمه آن استفاده از ماشین آلات دوار است که شرکت گروه مپنا در این زمینه تخصص دارد.

وی ادامه داد: امروز شرکت مپنا یک شرکت مهم E&P ایرانی در بخش نفت است، روزی که من ایده تشکیل شرکت های E&P ایرانی را مطرح کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر نفت: باید شرکت های ایرانی را در بخش بالادستی نفت فعال کنیم

وزیر نفت: باید شرکت های ایرانی را در بخش بالادستی نفت فعال کنیم