مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 04:352020-02-08سياسي

هوش هیجانی عامل دستیابی به اهداف و موفقیت در زندگی


هوش هیجانی (Emotional Intelligence) تحت عنوان EI شناخته می شود و معیار ارزیابی آن را تحت عنوان ضریب هوش هیجانی یا EQ می شناسند.

هوش هیجانی عبارت است از توانایی، - ایسنا/کردستان هوش هیجانی (Emotional Intelligence) تحت عنوان EI شناخته می شود و معیار ارزیابی آن را تحت عنوان ضریب هوش هیجانی یا EQ می شناسند.

هوش هیجانی عبارت است از توانایی، سنجش و مدیریت هیجانات خود و دیگران، ظرفیت یا مهارت ادراک.

در تعریف دیگری از هوش هیجانی این گونه آمده است: هوش هیجانی تعیین کننده اعمال و رفتار مناسب به هنگام برقراری روابط اجتماعی و عاطفی میان افراد است، به زبانی عامیانه فرد با بهره گیری از هوش هیجانی می تواند در هر شرایطی امید را در دل خود زنده نگه دارد، در هنگام سختی با دیگران همدلی کرده و به آن ها یاری برساند، در برابر مشکلات پایداری و مقاومت داشته باشد و هراسی به دل خود راه ندهد.

قابل ذکر است که عبارت هوش هیجانی برای اولین بار در سال 1985 و توسط فردی به نام وین پین مطرح شد، اما سال ها بعد دنیل گلمن در سال 1995 برای این موضوع اهمیت بیشتری قائل شده و به طور گسترده تری در سطح جهان مطرح شد.

خلاصه ای از کتاب هوش هیجانی؛ عامل موفقیت در دنیای مدرن دنیل گلمن در کتاب هوش هیجانی، عامل موفقیت در دنیای مدرن قصد دارد تا نشان دهد که هوش هیجانی یا به عبارتی هوش عاطفی در مقایسه با IQ، شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش هیجانی عامل دستیابی به اهداف و موفقیت در زندگی

هوش هیجانی عامل دستیابی به اهداف و موفقیت در زندگی